Akcje promocyjne

  • Wystawy koni zimnokrwistych współorganizowane z ośrodkami doradztwa rolniczego. Tym zadaniem zostało objętych 9 wystaw w całym kraju, w tym dofinansowano zakup nagród dla hodowców (skórzane kantary).
  • Wystawa koni zimnokrwistych w Sedan, Francja. Dofinansowano wyjazd polskich hodowców z końmi, stoisko z degustacją polskich wędlin.
  • Wystawa koni w Smolajnach, czerwiec 2012. Zakup nagród rzeczowych dla hodowców.
  • Dofinansowanie artykułów o hodowli koni zimnokrwistych w kwartalniku "Hodowca i Jeździec".
  • Dofinansowanie konferencji "Przyszłość konia zimnokrwistego w Polsce", która odbyła się w maju 2012 r. - część teoretyczna w Grudziądzu, część wyjazdowa w SK Nowe Jankowice oraz w Stajni w Dolinie Brdy.
  • Piknik "Poznaj Dobrą Żywność". Piknik w Warszawie z okazji Dnia Matki, stoisko promocyjne
  • Promocja mięsa końskiego podczas Ogólnopolskiego Czempionatu Koni Zimnokrwistych w Kętrzynie, lipiec 2012r. Nagrody rzeczowe dla hodowców.
  • II Ogólnopolski Czempionat Ogierów Hodowlanych rasy polski koń zimnokrwisty w Ketrzynie, wrzesień 2012r. Nagrody rzeczowe dla hodowców.
  • Promocja Mięsa Końskiego podczas Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Polagra Food 2012, październik 2012r., stoisko promocyjne.

Skaryszewskie "Wstępy"

Tegoroczny Jarmark w Skaryszewie już za nami. Impreza odbyła się w dniach 6-7 marca i skupiła ponad 300 koni różnych ras i typów użytkowych.
Mimo protestów organizacji pro zwierzęcych skaryszewskie Wstępy jak zawsze cieszyły się dużą popularnością a zwierzętom zapewniono najwyższe standardy dobrostanu.
Miejsce targowe zabezpieczały odpowiednie służby: weterynaryjne, policyjne i służby porządkowe. Konie miały swobodę, dostęp do wody oraz paszy.
Większość koni zmieniła swoich właścicieli, w dużej mierze trafiły dalej do hodowli.
Skaryszewskie Wstępy to promocja tradycji hodowli koni ciężkich, z których utrzymuje się duża grupa polskich hodowców oraz niewielkie gospodarstwa rolne.
Konie utrzymywane są na ekologicznej paszy dzięki czemu są poszukiwane w Europie i na świecie. O Wstępach jak zwykle było bardzo głośno w mediach.
Zapraszamy do wysłuchania audycji z dnia 6 marca 2017 roku poświęconej skaryszewskiej imprezie oraz ogólnie hodowli koni zimnokrwistych w Programie I Polskiego Radia.



Czempionaty w Kętrzynie
Ogólnopolski Czempionat koni zimnokrwistych w Kętrzynie 2017

Za nami kolejna już edycja ogólnopolskiego czempionatu koni zimnokrwistych i rasy arden polski. Do oceny przystąpiło 65 koni rocznych i dwuletnich.
Komisja wybierała czempiony w klasach a następnie wyłoniła najlepszą klacz i najlepszego ogiera wystawy, a zostały nimi:

  • Kl. TYRMA ( Paular - Tajga po Blajk) Pana Andrzeja Herrmanna
  • Og. Lest (Best II - Lama po Gourmet) Stadniny Koni Nowe Jankowice

Komisja przy wyborze najlepszych koni brała pod uwagę typ oraz pokrój a w szczególności element kłody zwracając uwagę na proporcje i umięśnienie.
Przez dwa dni czempionatu można było zakupić wysokiej jakości wędliny z mięsa końskiego.
Kętrzyńska publiczność od lat przyjeżdża na czempionat również po to, aby nabyć dobrą koninę.
Cieszy fakt, że wśród Polaków jest duże zainteresowanie koniną o czym świadczy nieustająca kolejka do stoiska.
Czempionat był współfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Końskiego a pieniądze przeznaczone były
m.in. na organizację, promocję oraz nagrody rzeczowe dla Hodowców.


Czempionaty w Kętrzynie 2016

Międzynarodowy Czempionat Koni Ardeńskich i 2 Ogólnopolskie Czempionaty wsparte Funduszem Promocji Mięsa Końskiego
W czerwcu Stado Ogierów w Kętrzynie gościło ciężkie konie ardeńskie z 5 krajów Europy a ocenie poddano ponad 40.
Polskie konie wypadły bardzo dobrze plasując się w czołówce we wszystkich klasach.
Pieniądze z FPMK przeznaczone były na zakwaterowanie i wyżywienie sędziów,
druk materiałów informacyjnych i reklamowych oraz wynagrodzenie dla tłumacza.
Impreza bardzo potrzebna i dzięki wsparciu bardzo udana. A hodowcom oczywiście serdecznie gratulujemy.
W tym roku dwie największe wystawy ogólnopolskie:
Czempionat Młodzieży Zimnokrwistej oraz Czempionat Ogierów Hodowlanych również zostały wsparte z Funduszu Promocji Mięsa Końskiego.
Pieniądze przeznaczone były na pokrycie kosztów związanych z organizacją,
m.in. druku katalogów i plakatów, wyżywienie wystawców oraz zakupie nagród rzeczowych dla Hodowców.
Wszystkim serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział w wystawach.








Czempionaty w Kętrzynie (młodzieżowe i ogierów) 2013-2015






Czempionaty w Kętrzynie (młodzieżowe i ogierów) 2011, 2012
Wystawy

Wystawy koni zimnokrwistych w 2016 roku

Za nami już większość wystaw, na których hodowcy najlepszych koni zimnokrwistych obdarowani zostali nagrodami z Funduszu Promocji Mięsa Końskiego. W tym roku pula nagród na wszystkie 23 wystawy w kraju była najwyższa i wynosiła 91.000 zł. Z tej kwoty ufundowane zostały atrakcyjne nagrody. Ponieważ hodowla koni zimnokrwistych opiera się w głównej mierze na utrzymaniu pastwiskowym postanowiono większość pieniędzy przeznaczyć na elektryzatory oraz taśmy do grodzenia pastwisk. Dzięki temu hodowcy mają ułatwione zadanie związane z bezpiecznym wypasem swoich zwierząt. Pozostałe nagrody fundowane przez Fundusz w 2016 roku to: lampy owadobójcze oraz kantary.
Hodowcom najlepszych koni jeszcze raz serdecznie gratulujemy i mamy nadzieję, że otrzymane nagrody, chociaż w niewielkim stopniu pomogą w codziennej opiece nad zwierzętami i zachęcą do rozwijania hodowli.

Wystawy, lata 2012-2015
Wystawy współorganizowane z Ośrodkami Doradztwa Rolniczego. 10 wystaw w całym kraju, 2011 r.
Wystawa w Sedan, Francja. Czerwiec 2012.
Pikniki

Piknik "Poznaj Dobrą Żywność", SGGW. Czerwiec 2013.
Piknik "Poznaj Dobrą Żywność", SGGW. Czerwiec 2014.

Piknik "Poznaj Dobrą Żywność" ma swoją wieloletnią tradycję. Organizowany co roku w terminie majowym lub czerwcowym na terenach warszawskiej SGGW przyciąga rzesze wielbicieli najróżniejszych smaków, tych bardziej tradycyjnych i tych bardziej wyrafinowanych.
Kilkuset wystawców z całej Polski proponuje konsumentom swoje najważniejsze, można by rzec: sztandarowe, produkty. A więc jest co próbować, i to w dosłownym znaczeniu, bowiem niemal każde stoisko przygotowało sporo przekąsek – a niekiedy potraw – do skosztowania.

Nie obyło się też bez obfitego poczęstunku w specjalnym stoisku promocyjnym zorganizowanym przez PZHK. Do strogonowa z mięsa końskiego, podawanego na ciepło ustawiała się długa kolejka smakoszy. Wydano kilkaset porcji! Jeśli dodać do tego nieustające degustacje wędlin i innych przetworów, to już możemy mówić o prawdziwej uczcie. Tłumy, które oblegały stoisko promocyjne "Konina. Poznaj ten smak", przeczą przekonaniu, że mięso końskie i jego przetwory należą do grupy wyrobów niszowych, i że ciągle – z takich, czy innych względów emocjonalnych – nie cieszą się uznaniem wśród klienteli. O tym jak wiele się zmieniło od czasów, kiedy na koninę spoglądało się z pogardą albo przynajmniej z niechęcią, niech świadczą ciągłe pytania odwiedzających stoisko o adresy sklepów sprzedających ten gatunek mięsa, a także o sposób jego przyrządzania i przygotowywania. Te informacje przekazywane przez producenta wędlin p. Marka Śliwińskiego znakomicie uzupełniały ulotki, a także specjalnie przygotowany show promocyjny, poprowadzony sprawnie przez moderatora Andrzeja Łyszyka, przy akompaniamencie świetnego akordeonisty Andrzeja Kosowskiego. Atmosferę podgrzewały nieustające animacje i zabawy z publicznością oraz liczne konkursy z nagrodami, a nawet spontaniczne tańce na pobliskim trawniku. I to pomimo niezbyt sprzyjającej pogody! Miłośników mięsa końskiego przybywało z każdą chwilą coraz więcej.

Wielkim powodzeniem cieszyła się też płyta DVD z filmem promocyjnym o koninie, nakręconym podczas ubiegłorocznej Polagry przez TVP. Warto nadmienić, że i ten – wzorowo zrealizowany – reportaż, podobnie jak udział w warszawskim Pikniku, sfinansował Fundusz Promocji Mięsa Końskiego. Biorąc pod u wagę wielkie zainteresowanie działaniami prowadzonymi w ramach stoiska organizatorzy mają absolutną pewność, że trzecia już obecność koniny na PDŻ była nie tylko udana ale w pełni uzasadniona. Jak trafnie zauważył autor projektu Jacek Marcinkowski – okazuje się, że stare przysłowie o apetycie, który rośnie w miarę jedzenia, znalazło swoje spełnienie w akcji promocyjnej "Konina. Poznaj ten smak".

Polagra

Polagra 2013
Polagra 2011
Materiały reklamowe i promocyjne

Reklama i promocja